tirsdag den 26. marts 2013

Fremskridt!



I dag siger kalenderen 26. marts. På dette tidspunkt sidste år var der så varmt at man kunne gå ude og grave i haven i t-shirt og lange bukser.
Dér er vi ikke helt nået til endnu..

Men jeg oplever fremskridt både inde og ude, som jeg bliver nødt til at fortælle om!


Ranunkel

I min lille stue har jeg sået ranunkler i en ca. 30 cm dyb potte. Ranunkel "frø" eller "madpakker" eller hvad man lige vælger at kalde dem, ligner en håndfuld kløer på størrelse med et jordbær, og disse skal sættes 5 cm dybt i jorden med kløerne nedad. Disse har været et stykke tid undervejs - 3 uger vil jeg gætte på. De ranunkler som stod ude i drivhuset (koldt men frostfrit) er endnu ikke kommet op af jorden, men jeg tør vædde på at de er på vej (jeg har nemlig forsigtigt taget jorden lidt til side og set de fine hvide rødder).


Zinnia

Thias' blomsterbaby (Astrid) er hurtig og ivrig til at spire og gro. Hun får masser af kærlighed og pleje og beundring af blomsterpappa!


Tomat - Orange Berry

Denne tomat blev sået for 8 dage siden, og den ulidelige ventetid er endelig overstået, jeg har ikke slået den ihjel, jeg har ikke givet den for lidt eller for meget vand, ej heller for lidt eller for meget lys og varme - her den første spire til en tomatplante der ender med at være mere end to meter høj, hvis jeg giver den lov... vildt.


Hortensia

Denne Hortensia fik jeg af min dreng på min 30 års fødselsdag d. 27. februar. Det finurlige er, at jeg fik en helt lyserød, næsten hvid Hortensia... men som det kan ses på billedet, så er den nu nærmest helt grøn! Jeg troede Hortensia kunne ændre sig fra lyserød til lyseblå på grund af PH værdien i jorden, men grøn? Oh well... det gør mig ikke noget; så længe planten ser sund ud, så er det okay... jeg elsker grønne blomster.


Min have d. 26. marts '13

Slutteligt et øjebliksbillede af min have i dag. d. 26. marts. Sneen er forsvundet de fleste steder og jeg VED bare at der ikke kommer mere sne! ...be' om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar