mandag den 11. marts 2013

Jeg drømmer om et bed med grønne og hvide blomster..


Hvis jeg havde en større have, så ville jeg dedikere et stort havestykke KUN til grønne og hvide blomster.

Irlandsklokke

Disse har jeg stadig frø af, og jeg havde dem stående i haven sidste år, men de dukkede først op meget sent. Jeg vil forkultivere dem meget tidligere i år! Slutningen af marts :)

Fingerbøl 

Fingerbøl har jeg aldrig haft før, men den er yndig. 

Akeleje "Green Apples" 

Akelejer er blandt mine yndlingsblomster. Jeg elsker at de mange steder vokser som ukrudt, i et enormt spektrum af farver, og så er de hårdføre og elegante.

Mathiasella - "Green Dream"

Denne Mathiasella har jeg heller aldrig set før på andet end billeder, men jeg kan godt lide at den ikke er alt for pæn og yndig. Den har noget statur og noget groft over sig. Blomsterne minder nærmest lidt om hasselurtens lille undselige blomst, i deres form.

Lathyrus "Chlorantus"

Jeg elsker lathyrus fordi der er så meget ved dem; de findes i hundredvis af forskellige nuancer og farver, de dufter og de ser fantastiske ud op af hegn og i buketter.

Elfe klatrerose

Elfe klatrerosen køber jeg i april eller maj (rosertilhaven.dk). De er elfenbenshvide med et gullig-grønt skær, og så skulle de gerne dufte dejligt.

Kronprinsesse Mary - buskrose

Kronprinsesse Mary rosen er smuk, med store fyldige blomster.

Zinnia el. Frøkenhat "Green Envy"

Denne grønne Zinnia havde jeg også i haven sidste år. Den er jeg helt vild med, for den er præcis lige så smuk og finurlig som på billedet!

Violfrøstjerne

Violfrøstjerne får mig altid til at tænke på feer, prinsesser og eventyr, med dens elegance og sarte hvide blomster.

Nicotiana el. Prydtobak "Lime"

Grøn Nicotiana er smuk og fantastisk! Den skal jeg også have igen næste år!


Sølvlys

Sølvlys har jeg aldrig haft, og hvis jeg nogensinde har set den kan jeg ikke huske det. Dog har jeg en stærk følelse af at den er fantastisk, ud fra de billeder og beskrivelser jeg har fundet.

Brudeslør "Bristol Fairy"

Brudeslør gør sig altid godt ud i de fleste bed og buketter. Den er indbegrebet af lethed og elegance. Jeg synes at præcis denne Bristol Fairy er god fordi stilkene er så mørke og blomsterne fyldte.

Storkenæb

Storkenæb kender jeg egentlig heller ikke til, men den ser ud af noget.

Lime Sublime rose

Jeg ved ikke om denne rose kan købes i Danmark. Jeg har hørt at den måske kan købes fra England, men jeg ved det ikke. Den er om ikke andet smuk.

Gladiolus "Green star"

Disse Gladiolus må jeg ud og købe i næste måned. De kan sådan set fås over alt, og det er godt for de er sgu flotte!

Georgine grøn

Denne grønne Dahlia ville jeg elske at have i min have, men jeg ved desværre ikke hvor jeg kan finde den. Hvis nogle af I som læser med, ved noget så sig endelig til!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar